sunnuntai 7. helmikuuta 2016

Hyasintin tarina

Lähestyn pikkukuulumisen muodossa, sillä isompiin ei ole nyt aihetta. Olen nimittäin pahantuulinen ja aivokapasiteetistani 75 prosenttia kuluu tällä hetkellä valmisteluihin. Olen menossa koipileikkaukseen ja olen hieman joutunut säätämään tässä, kun on kuukauden saikku tuloillansa ja jotkin menot väistyvät kalenterista hieman kankeammin kuin toiset. Tuntuupa kuitenkin jollakin lailla järjestyvän. Olen tässä muistellut, että työasioita on tullut joskus hoidettua vaikka minkämoisissa olosuhteissa. Oma avuttomuus kiukuttaa; kun ei olisi vara olla tekemättä mitään vaikka kotitöiden suhteen.

Eräällä kauppareissulla kauan ennen joulua ostin 1,5 eurolla hyasintin sipulin tällaisessa lasivaasissa. En saanut kukkimaan jouluksi, mutta nyt hyasintti on kukkinut ja voi kuinka se on soma.



Sen juuriston kasvua on ollut hauska seurata.


Elämä on hauras ja ihmeellinen.


2 kommenttia:

  1. Tsemppiä leikkaukseen ja pikaista toipumista! <3 Mulle soitteli juuri äsken hammaslääkäristä, että otetaankos varemman puolen viisurit viikon päästä pois, kun olis kirurgi paikalla, mutta kieltäydyin kohteliaaasti ja ehdotin siirtoa maaliskuulle. :O

    Mulla on jouluna kukkineet kolme hyasinttia edelleen esillä, kahdet kukkavarret niistä leikkasin pois, ja nyt ne eivät enää kuki, ovatpa vain sellaisia nättejä töpöjä, kuin keväällä mullasta nousevat varret. Varmaan muumioituneita. D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm...hiemanhan tuo välttelyltä kuulostaa :D Meikäläisellekin on väläytelty uhkakuvaa, että vielä yksi viisuri pitäisi poistaa. Myönnän, ettei ole suosikkioperaatioitani...

      Ehkä hyasintit voi sitten lykkiä multiin. En oo koskaan kyllä kokeillut.

      Täällä sitä pötkötelläänkin jo toipilaana, lääkehuurutkin ovat jo haihtuneet. Hiljalleen uuteen nousuun :)

      Poista

Tosi kiva, kun jaat aatoksesi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...